Juhász Tünde kormánymegbízott elmondta, a kormányhivatal immár hatodik alkalommal szervezte meg a Közfoglalkoztatási kiállítást és vásárt azzal a céllal, hogy bemutassa a közfoglalkoztatás értékteremtő jellegét.
 
Az évek során a rendezvény a kiállítók és a látogatók között is egyre népszerűbbé vált. Idén  24 közfoglalkoztató, valamint szociális szövetkezet és alapítvány kínálja a vásáron portékáit - közölte a szakember.
 
A kormányhivatal a bordányi Homokhátság Szíve Szociális Szövetkezettel létrehozta a Helyi-ség elnevezésű boltot, ahol egész évben elérhetők a közfoglalkoztatásban és szociális szövetkezetek által előállított termékek. A kormányhivatal épületében kialakított üzletben szörpök, gyümölcslevek, krémek, szószok, chutneyk, tésztaféléket, sajtok, ízesített joghurtok, édességek, kézimunkák várják a vevőket - tudatta Juhász Tünde.
 
Biczi Orsolya, a területi közigazgatás humánfejlesztésével kapcsolatos feladatok koordinálásáért felelős miniszteri biztos közölte, a kormányhivatal példaértékű kezdeményezéséhez 13 foglalkoztató csatlakozott.
 
Réthy Pál, a Belügyminisztérium közfoglalkoztatási és vízügyi államtitkárságának főosztályvezetője kifejtette, a közfoglalkoztatás 2011-es indulásakor még nem gondolták, hogy a program eredményeként minőségi termékek széles portfólióját kínáló bolt is nyílhat. A gazdasági válság időszakában 536 ezer volt a nyilvántartott álláskeresők száma, ez a szakpolitika és a gazdasági fejlődés eredményeként 243 ezerre csökkent.
 
A kormányzati terv szerint a közfoglalkoztatotti létszám 2020-ra csökkent volna 150 ezer alá, de elképzelhető, hogy már az idei év végén sem éri el a 100 ezret. A többség a nyílt munkaerőpiacon talált állást, ezt mutatja, hogy a 20-64 éves korosztályban a foglalkoztatási ráta elérte a 75 százalékot - ismertette a szakember.
 
Számos településen a helyi hagyományokon alapuló szociális szövetkezeteket hoztak létre, ezek közül - arányaiban - a legtöbb Csongrád megyében működik. A Belügyminisztérium a szövetkezetek foglalkoztatási aktivitásának fejlesztését, a termékek piacra jutását és marketingjét 12 milliárd forinttal támogatta - közölte Réthy Pál.