A vizsgált üzletláncok a hibátlan, de nem kívánt termékek cseréjére vagy levásárlására igen eltérő határidőt szabnak meg. A leggyakoribb a harminc nap (41 százalékban), de három naptól két évig minden verzió előfordul. A leghosszabb határidőket a Möbelix (90 nap), a Régió játék (183 nap), az IKEA (365 nap), a Deichmann és a J. Press (730-730 nap) biztosítja, a Jysk pedig bizonyos feltételekkel korlátlan ideig nyitva hagyja ezt a lehetőséget – derült ki a CP Contact 51 hazai üzletlánc körében elvégzett kutatásából.

A hűségkártyák tovább bonyolítják az összképet, mivel azok birtokában a cserére vagy a levásárlásra kétszer vagy akár tízszer annyi idő is a rendelkezésére állhat. Újdonságnak számít, hogy karácsony alkalmából az üzletek 41 százaléka ajánl fel valamilyen időszakos könnyítést a hibátlan termékek visszavételére. Sokan az eleve rövidebb visszavételi határidejüket kitolják január első-második hetéig, másutt ezt a lehetőséget az üzletvezető jogkörévé teszik. A KIK-ben ilyenkor az átsatírozott vételár a visszavétel szempontjából nem jelent problémát, míg a Humanic a szokásos harminc helyett ötven napig veszi vissza a nem használt cipőket, ha a blokkra a vásárló ráírja az ajándék szót.

Visszaveszi a nem kívánt ajándékokat a boltok többsége
 

 

Ha csere vagy „levásárlás” lehetősége nem szimpatikus, a vásárlók a vizsgált üzletláncok 71 százalékában élhetnek a pénzvisszatérítés lehetőségével is. Ez az arány határozott növekedést jelent a tavaly mért hatvan százalékhoz képest.

Bővebben a témáról ITT!